FCM tar hem priset som världens ledande affärsreseföretag

Pressmeddelanden 06 Dec 2018

För åttonde året i rad utnämndes FCM Travel Solutions till världens ledande affärsreseföretag vid World Travel Awards.

FCM TRAVEL SOLUTIONS - WORLD LEADING TMC

Den prestigefyllda Grand Final Gala-ceremonin, vars värdinna var Sky Sports Ela Clark, hölls på förstklassiga Pátio da Galé i Lissabon. Konkurrensen var hård och FCM ställdes mot jättar som American Express Global Business Travel, BCD Travel, Carlson Wagonlit Travel och Corporate Travel Management, som alla tävlade om titeln världens ledande affärsreseföretag.

Scott Alboni, Global Marketing Manager för FCM, fick representera de 97 länder som utgör FCM Travel Solutions nätverk, när han deltog i det ansedda eventet för att ta emot utmärkelsen.

Marcus Eklund, Global Managing Director för FCM, kommenterade: "Jag är extremt stolt över de gemensamma bidragen från alla FCM-kollegor till den här framgången. Våra medarbetares passion och engagemang är centralt för vad som gör oss till en framgångsrik organisation."

"Det är ingen liten bedrift att vinna den här utmärkelsen, och det är ett bevis på FCM:s engagemang för att leverera exemplarisk service till våra kunder", tillägger han.

World Travel Awards målsättning är att hylla och belöna utmärkta prestationer inom alla sektorer i den globala rese- och turistindustrin, och utmärkelserna anses vara de ultimata erkännandena för den här branschen. Vinnarna röstas fram av yrkesverksamma inom rese- och turistnäringen världen runt. De har således uppmärksammat det kvalitetsengagemang som FCM visat upp under de gångna 12 månaderna.